CONTOH UNGKAPAN CONGRATULATIONS (UCAPAN SELAMAT) DAN UCAPAN TERIMA KASIH (THANKS)

CONTOH UNGKAPAN CONGRATULATIONS (UCAPAN SELAMAT)

1.   Happy first day.
      Selamat hari raya.
2.   Happy new year.
      Selamat tahun baru.
3.   Happy birthday.
      Selamat ulang tahun.
4.   Happy anniversary.
      Selamat ulang tahun atau pringatan.
5.   Marry Christmas.
      Selamat Hari Natal.
6.   Marry Christmas and happy new year.
      Selamat hari natal dan tahun baru.
7.   Congratulations.
      Selamat.
8.   Congratulations on your marriage.
      Selamat brbahagia atas perkawinan anda.
9.   Congratulations on your succes.
      Selamat atas kesuksesan anda.
10. Congratulation on your promotion.
      Selamat atas Promosi jabatan anda.
11. Congratulation on getting a new job.
      Selamat mendapat pekerjaan baru.
12. Congratulation on getting a scholarship.
      selamat mendapat beasiswa belajar.
13. Congratulation on the birth of your son.
      Selamat atas kelahiran putra anda.
14. Let me congratulate to you.
      Saya ucapkan selamat kepada anda.
15. Please except my congratulations.
      Terimalah ucapan selamat saya.
16. Heartiest congratulation to you.
      Ucapan selamat dari lubuk hatiku untukmu.
17. I wish you a happy first day.
      Saya ucapkan kepada anda selamat hari raya.
18. I wish you a happy birthday.
      Saya ucapkan kepada anda selamat hari ulang tahun.
19. I wish you a marry christmas and a happy new year.
    Saya ucapkan kepada anda selamat hari raya natal dan tahun baru.
20. I hope you enjoy your holydays.
      Saya harap anda menikmati liburan anda.
21. I'm happy to hear on you succes.
      Saya bahagia mendengar kesuksesan anda.
22. I'm sure you'll succeed.
      Saya yakin anda akan sukses.
23. How lucky you are.
      Alangkah beruntungnya anda

CONTOH UNGKAPAN UCAPAN TERIMA KASIH (THANKS)
1.  Thanks
     Terima kasih.
2.  Thank you.
     terima kasih.
3.  Thank you very much.
     Terima kasih banyak.
4.  Thanks a lot.
     Terima kasih banyak.
5.  Thanks a million.
     Terima kasih banyak.
6.  Many thanks.
     Terima kasih banyak.
7.  Much obliged.
     Terima kasih banyak.8.  Thank you so much.
     Terima kasih banyak.
9.  Thanks for everything.
     Terima atas segala sesuatu.
10.Thanks for your help.
      Terima kasih atas pertolongan anda.
11. Thank you for everything.
      Terima atas segala sesuatu.
12. Thank you for your kindness.
      Terima kasih atas kebaikan hati anda.
13. Thank you very much for your coming.
      Terima kasih banyak atas kedatangan anda.
14. Many thanks for your Hospitality.
      Terima kasih atas sambutan yang ramah tamah dari anda.
15. I'm very very grateful to you.
      Saya sangat berterima kasih kepada anda.
16. I can't thank you enough.
      Saya mengucapkan terima kasih yang sedalam-dalamnya kepada anda.
17. I can't find word how to thank you.
      Saya tidak dapat menemukan kata-kata untuk
      mengucapkan terima kasih kepada anda.

18. I don't know how to thank you.
      Saya tidak tahu bagaimana mengucapkan terima kasih kepada anada.
19. I deeply indebted.
      Saya sangat berhutang budi.
20. It's very kind of you.
      Baik benar hati anda.
21. It's very nice of you.
      Baik benar hati anda.
22. That's very kind of you.
      Baik benar hati anda.
23. How Kind of you.
      Baik benar hati anda.
24. I will remember it till my dying day.
      Saya akan mengingatnya sampai mati.


0 comments:

Post a Comment

Made Sunarta

follower