CARA MEMINTA SESEORANG MELAKUKAN SESUATU (TELLING SOMEONE TO DO SOMETHING)

Request (permintaan)


1.  Just a minute.
     Tunggu sebentar.
2.  A moment, please
     Tunggu sebentar.
3.  Wait a minute.
     Tunggu sebentar.
4.  Please wait a minute.
     Silakan tunggu sebentar.
5.  Please come in.
     Silahkan masuk.
6.  Please go out.
     Silahkan keluar.
7.  Please sit down.
     Silahkan duduk.
8.  Please take a seat.
     Silahkan duduk.
9.  Please come again.
     Silahkan datang lagi.
10. Please stand up.
     Silahkan berdiri.
11. Please be patient.
      Sabarlah.
12. Please be careful.
      Berhati-hatilah.
13. Please wait here.
      Tunggulah disini.
14. Please wait for me.
      Tunggulah saya.
15.  Please help me.
       Tolonglah saya.
16.  Close the door, please.
       Tolong tutup pintu.
17.   Open the door, please.
        Tolong buka pintu.
18.   Have a drink, please.
       Silahkan minum.
19.  Have a taste, please.
       Silahkan dicicipi.
20 . Take a seat, please.
       Silahkan duduk.
21.  Be happy.
       Berbahagialah.
22 . Would you mind opening the door.
       Apakah anda keberatan membukakan pintu.
23.  Would you wait a minute, please.
       Maukah anda menunggu sebentar.
24.  Would you mind waiting a minute.
       Apakah anda keberatan menunggu sebentar.
25.  May i borrow this book.
       bolehkah saya pinjam buku ini.
26 . Could i borrow this newspaper.   
       Dapatkah kiranya saya meminjam koran ini.
27.  I wonder if i could borrow this newspaper.
       Saya harap jika saya dapat meminjam koran ini.
28 . I'd like to borrow this newspaper if i may.
       Saya ingin meminjam koran ini jika boleh.
29.  If you don't mind, i'd like to borrow this newspaper.
       Apabila anda tidak keberatan, saya ingin meminjam koran ini.
30.  Do you mind if i ask you a question.
       Apakah anda tidak keberatan jika saya bertanya kepada anda.
31.  Do you mind if i smoke.
       Apakah anda keberatan jika saya merokok.
32.  will you open the door, please.
       Bisakah anda membuka pintu itu.
33.  yes, i will.
       Baiklah.
34.  Sure, a will.
       Baiklah.
35.  Okay, a will.
       Baiklah.
36.  Certainly, a will.
       Baiklah.
37.  Of course, a will.
       Baiklah.
38.  Don't smoke here, please.
       Tolong jangan merokok disini.
39.  No, i won't.
       Baiklah.
40.  Certainly, i won't.
       Baiklah.
41. Of course, i won't.
      Baiklah.
42. All right, i won't.
      Baiklah.


0 comments:

Post a Comment

Made Sunarta

follower